Onderhoud
Onderhoud is het begin van je volgende avontuur
Onderhoud is bedoeld om problemen te voorkomen. De onderhoudsinterval is ook geheel afhankelijk van gebruik: ben je alleen een mooi weer fietser of een doorgewinterde fietser die met alle weersomstandigheden in de bossen en blubber te vinden is. Natuurlijk speelt het mee of je je fiets en draaiende delen regelmatig schoonmaakt of dat je dit toch minder vaak doet dan eigenlijk goed voor je fiets is.
Wil je optimaal kunnen vertrouwen op je fiets en je bent een fervent fietser? Dan is de vuistregel dat het verstandig is om tenminste 1x per jaar of elke 5000 km kilometer onderhoud uit te voeren. Uit ervaring weten we dat de lagers en draaiende delen extra te lijden hebben gedurende de winterse omstandigheden. Mocht je gedurende de winter ook regelmatig erop uit gaan dan raden we je aan om einde winter je fiets een extra onderhoudsbeurt te geven om deze in een topconditie te houden.
Mocht je veel minder kilometers maken dan raden we je aan om elke 2 jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren.
.
BIKE S REPAIR ONDERHOUDSBEURT
Wat houdt het in:
- Het controleren en natrekken van alle bouten en moeren op het juiste moment.
- De fiets controleren op schade en overtollige slijtage.
- Schoonmaken, reinigen, controleren, smeren van ketting, tandwielen, derailleurs.
- Schoonmaken, reinigen, controleren en voorzien van nieuw vet van crankstel, balhoofd en pendalen.
- Controleren en afstellen van de remmen.
- Controleren en afstellen van de werking van de derailleur.
- Controleren van de wiellagers.
- Ontluchten van hydraulische remsysteem.
- Velgen en spaken controleren.
- Reinigen van het frame, vork en wielen.
Prijs 110 euro
maatwerk gewenst
Indien je maatwerk wil van de onderhoudsbeurt zoals het vervangen van de hydraulische remvloeistof (mineraal remvloeistof dient minimaal elke 3 jaar te worden vervangen), het spoelen van de remleidingen, het vervangen van onderdelen of het reinigen van de lagers in de wielen dan is dat natuurlijk mogelijk.